El proper 10 de setembre s’inaugurarà l’edició anual de Le Rendez-Vous de TV France International a Biarritz, el gran mercat de l’audiovisual francès, que tornarà a superar les xifres d’empreses productores participants i de compradors. Concretament, si l’any passat van haver-hi 58 expositors i 251 persones acreditades com a compradores, en aquesta edició 2017 seran 66 les productores franceses presents, i el nombre de compradors s’acostarà als 300, provinents de tot el món, tot i que majoritàriament europeus: des de les televisions alemanyes ARD, ZDF, Super RTL, a la britànica ITV, passant per grans distribuïdores com Planeta DeAgostini, o plataformes satel·litals com Viasat World.

Pel que fa l’oferta audiovisual, aquesta sumarà més de 1.000 continguts (singulars o capítols) dels quals un 71% seran inèdits. Seguint la tradició de la producció gala, els gèneres amb major presència seran els de ficció (des de sèries a telefilms), l’animació i els documentals. Pel que fa a la resolució d’imatge, mentre els continguts en SD (qualitat estàndard) van esdevenint mica en mica residuals, l’oferta en 4K o UHDV ja suma un significatiu 5% del total. I en relació a les durades, hi ha oferta per a totes les necessitats de difusió o emissió: des dels llargmetratges a microespais d’un minut, com la sèrie “Simplissime” sobre com fer un àpat ràpid i saludable que es presentarà el darrer dia del mercat, el dimecres 13.

Una molt àmplia oferta de continguts que pot ser còmodament examinada i comparada gràcies a un nombre molt important de pantalles individuals connectades a la plataforma Screenopsis, inaugurada l’any passat, i que suposa un salt tecnològic respecte les tradicionals videoteques digitals, i que representa un dels actius que fan d’aquest mercat un gran atractiu internacional.

Pel que fa a les activitats de presentació de noves produccions, tindran un protagonisme especial dos documentals i dues sèries de ficció –una comèdia i un thriller- amb una clara orientació al mercat mundial. Un cas destacat serà el documental dedicat a la visió del món del cinema a partir de les imatges de la mítica agència Magnum, fundada entre d’altres pels fotògrafs Robert Capa i Henri Cartier-Bresson.

Anirem informant d’aquest mercat internacional a partir de dilluns.