El certamen també acollirà una jornada dedicada a la ràdio a Catalunya

La 19a edició del Mercat Audiovisual de Catalunya (MAC) serà un indicador del moment que viu el sector audiovisual català, inmers de ple en les indefiniciins que provoca l’actual situació sociopolítica. La vocació dels organitzadors del MAC és que “el sector es sobreposi a tot això i traçi de nou les línies mestres del que serà l’evolució del sector en el futur”.
Sota aquesta filosofia es prepara un programa que inclourà innovació tecnològica, transformació digital, nous formats i pantalles.

Clica aquí per consultar el preprograma

UN PROGRAMA AMB QUATRE EIXOS TEMÀTICS
L’anàlisi del delicat moment d’indefinició del teixit audiovisual a Catalunya, donada la incertesa del context polític i econòmic serà un primer vèrtex del programa del MAC 2018. Dues taules rodones, impulsades per la Generalitat de Catalunya i la Federació de Productors audiovisuals (PROA) prendran el pols a les circumstàncies actuals.

Com a segon eix, després d’abordar, en edicions anteriors, qüestions com el boom dels YouTubers o dels influencers, aquesta edició aprofundirà analitzant la transformació digital a la societat o la incidència de les fake news amb sessions de personatges reconeguts que us avançarem properament.

Un tercer centre d’interès estarà dedicat als nous formats i les narratives en plataformes interconnectades. D’una banda, hi haurà sessions teòriques sobre com fer la promoció transmèdia de sèries televisives i, de l’altra, es presentarà la sisena edició del Concurs de Guió de Projectes Transmèdia que el MAC organitza amb GAC.

Finalment, el MAC es fixarà, com fa cada any, en l’actualitat del sector audiovisual local (novetats tecnològiques, jurídiques, etc.). Ho farà, principalment a través de les sessions organitzades en col·laboració amb el Consell de l’Audiovisual de Catalunya, la Xarxa Audiovisual Local i el Clúster Audiovisual de Catalunya.

TAMBÉ JORNADA DE LA RÀDIO A CATALUNYA
En paral·lel a aquests nuclis temàtics, el MAC 2018 acollirà una jornada de ràdio, centrada temàticament en els podcasts radiofònics, un nou motor de creixement per a emissores i cadenes que pot contribuir a consolidar i ampliar les seves audiències digitals. La jornada s’obrirà amb una taula rodona on grans veus de la ràdio pública i privada catalana que donarem a conèixer properament i que oferiran el seu punt de vista. El programa es completarà amb diverses sessions i un workshop de podcasters on els creadors de continguts radiofònics presentessin els seus programes i difondran les seves experiències en primera persona.