El mercat anual de la producció audiovisual francesa, “Le Rendez Vous” de TV France International, obrí dilluns les portes de l’espai Bellevue de la ciutat basco-francesa de Biarritz, amb una intensa activitat negociadora entre les 66 productores presents i els 280 professionals acreditats de televisions, consultores i distribuïdores del conjunt del continent americà, Àsia, Orient Mitjà, Àfrica i de la pràctica totalitat de països europeus, des de Portugal a Rússia.

Com s’havia destacat en una anterior notícia, aquesta edició 2017 ha superat les xifres d’expositors i compradors. Una dada que il·lustra l’èxit internacional de l’audiovisual francès que, segons un estudi de Eurodata TV Worldwide presentat aquesta setmana, l’ha fet pujar a la tercera posició mundial dels països més exportadors de la seva producció audiovisual, després dels Estats Units i la Gran Bretanya, tot superant la potent indústria alemanya.

En una tendència que es veu reforçada any rere any, les coproduccions internacionals esdevenen una forma de gran atractiu per afrontar la realització de productes de primer nivell i orientats al mercat mundial. Precisament, una de les produccions documentals destacades dins la gran quantitat d’oferta presentada és una coproducció catalano-francesa-holandesa-espanyola que es posarà al mercat el maig de l’any vinent: “Inside Miró”, centrada en mostrar el Joan Miró més íntim, de la mà del seu nét Joan Punyet, que permetrà oferir una nova mirada de l’enorme influència de l’artista en la pintura, escultura i disseny del segle XX. Un documental que està dirigit pel guardonat Albert Solé i que compta, a més de la seva productora Minimal Films, amb la participació de TV3, Arte, Avrotros, RTVE i CPB Films, qui en farà la seva distribució internacional. La presentació i inici de comercialització d’aquest ambiciós documental coincidirà en l’any on el Grand Palais de París acollirà una magna exposició retrospectiva de Joan Miró.

Els documentals són un dels clàssics de la producció audiovisual francesa i continuen en una creixent tendència positiva en les seves vendes internacionals. A l’informe sobre l’exportació dels programes audiovisuals francesos al 2016, els documentals van sumar uns 35 milions d’euros en vendes, assolint el seu segon millor any de tota la seva història. Un gènere protagonista en l’oferta global present en aquest “Rendez Vous”, sumant el 55% dels 1.096 continguts i programes a la venda, sinó també a nivell dels esdeveniments promocionals d’aquests dies. Concretament, es presenta el documental “The Ransom”, sobre el negoci milionari dels segrestaments, i “Cinema through the eye of Magnum Photos”, que ens presenta els 70 anys de la feina dels fotoperiodistes d’aquesta famosa agència amb els noms mítics del cinema nordamericà, de Marylin Monroe a Orson Velles, passant per Alfred Hitchcock i Kate Winslet.