En termes tradicionals, radio i televisió han estat dos mitjans fàcilment diferenciats… Amb l’eclosió  digital i les xarxes els mitjans es confonen i es fusionen: els diaris digitals complementen la seva informació amb podcast i videos, les webs de les cadenes televisives incorporen text acompanyant els seus vídeos… Tots acaben sent “mitjans globals”… Lògicament també les radios estan obligades a “reinventar-se” cap aquesta convergència… Es tendeix a una “radio visual” o a la fí una radio visual és, de fet, una televisió.Quatre ponents al recent MAC de Granollers, varen estar dissertant d’aquest particular, moderats per Xavier Ribes de l’Observatori de la Radio. La intervenció del holandes Harold de Groot, de la firma Omniplayer va estar explicant el seu sistema d’automatització de la radio, en els tres estadis de producció, edició i distribució… Veure, lògicament, omniplayer.comSi aquesta va ser una intervenció de perfil molt tècnic, la de Eugenio La Teana de la cadena italiana RTL 102,5 va ser especialment dinàmica i divertida, com de fet, és la propia radio que dirigeix… Veure: https://www.rtl.it/home/El seu concepte de radio incorpora novetats com la “radiovisione” : “el que s’escolta és el que es veu, i el que es veu és el que s’escolta”…  La intervenció del cap de continguts de Catalunya Radio, Santi Faro va ser també aclaridora. Va definir amb precisió com els mitjans són “líquids” i es passa ràpid de la tele a la radio i viceversa… i comentava que més que pensar en termes de “fer un programa de radio o de televisió” semblava més adient preguntar-se “a aquest contingut quins mitjans li anirien be…” De fet,en els punts especialment líquids d’un i altre mitjà en Santi ens proposava els següents formats: Un programa radiofònic que esdevé un programa televisiu, com el programa musical “El Celobert”, El possible streaming de l’emissió de radio (mirroring), Simulcast radio i televisió: el mateix programa per un canal i altre i el video complementa alguns episodis del que ha estat un programa de radio i els “talls” tenen nova vida en xarxes i altres plataformes…  .