El VII ForadCamp ofereix una Secció Oficial amb 15 curts de no ficció,

activitats paral·leles i compta amb la presència dels directors

Mercedes Álvarez i Ricardo Íscar.

Cinema de qualitat de 12 països als peus del Parc Natural del Montseny.

 

El cap de setmana del 20 i 21 d’octubre celebrem la setena edició del ForadCamp,

Mostra de Cinema amb la Natura, al Nou Casino de Figaró-Montmany.

 

Enguany la Mostra tindrà una Secció Oficial composta per 15 curtmetratges de no ficció, provinents d’11 països i la majoria d’ells amb un recorregut en festivals d’alt nivell. Podrem gaudir de la presència dels directors Maxime Contour (Two ºC – New York City) i de Xavier Marrades (Cucli), ambdues peces reconegudes amb varis premis, i podrem conversar amb ells a l’espai ForadCamp Lounge.

El jurat, format per la prestigiosa directora Mercedes Álvarez, Sara Xiol i Raül Ruiz, atorgarà el Premi al Millor Documental. Els curts també optaran al Premi del Públic, el Premi Festhome de Distribució i la Menció Associació Cultural de Granollers. La Mostra es completa amb el ForadCamp Off, que inclou la projecció del llargmetratge islandès Rams i una entrevista posterior al seu director Grímur Hákonarson. Finalment, ForadCamp 2018 acollirà un un taller teòricopràctic a càrrec de Ricardo Íscar, un vermut, i una excursió guiada per l’Espai d’Interès Natural Els Cingles del Bertí.

Dins la Secció Oficial, la directora Puck Lo explora a After/Life, un treball realitzat en el desert d’Arizona, les polítiques nord-americanes en la línia de la seva obra centrada en la diàspora i la migració; l’expressionisme abstracte de les pintures del menorquí Francesc Hernández-Mora són el punt de partida de Macià Florit a Cerúlia i negra, on el mar i la llum dansen plegades; Xavier Marrades retrata al multipremiat Cucli una relació particular, única, en què el realisme màgic es planteja amb un naturalisme extrem; a El mar inmóvil, Macu Machín explora «la memòria del paisatge» des d’una mirada antropològica, en aquest cas la quietud i plasticitat dels salers a Lanzarote.

Un protagonisme compartit entre homes i arbres, entre silencis i el so estrident de les serres mecàniques a Ins Holz (Al bosc), una tala retratada per Corina Schwingruber Ilić i Thomas Horat; la tradició i la malenconia d’un passat més favorable envolta aquest dia de caça guiat pel nombrós grup de gossos entrenats per aquest moment a La dernière meute, de Morgane Thibaut; la selva i la guerrilla és l’entorn més segur que ha trobat la Camila, la seva història a La flor de la lengua de vaca, de Germán Reyes Ruiz.

A Ligne noire, Mark Olexa i Francesca Scalisi converteixen una senzilla successió de moments en una sacsejadora escena per la consciència; la quotidianitat del mar com a taüt de secrets, tragèdies i petits moments a Maregrave de Justine Cappelle; a The Mauritania railway: backbone of the Sahara, MacGregor ens endinsa en un recorregut de tren pel desert, en un viatge cap a la supervivència i la emprenedoria; Laura Belinky retrata la bellesa de la Patagònia amb la història d’un fotògraf que es busca a si mateix a la inhòspita i complicada Tierra del viento.

Maxime Contour ens ensenya un possible futur a Two°C – New-York City, una ciutat solitària i anegada, una reflexió aterradora; a White trash, Sunčica Ana Veldić ens ofereix un espectacle fantasmagòric on centenars de gavines s’alimenten en un dipòsit de ferralla de Jakuševec; Claire Sanford assaja amb textures, sons i elements en diferents situacions i espais, un relat sobre la petjada humana sobre la terra i els seus efectes a Wind should be heard not seen, i, completant la Secció Oficial, tindrem un dels últims treballs de Laila Pakalnina, on juga amb paisatges, moments, transicions i les estacions de l’any, a Zirdzin, hallo! (Hello, horse!).

Molts dels treballs, han estat seleccionats i premiats en festivals internacionals com la Berlinale, Locarno, IDFA, Clermont-Ferrand, Trento, Tampere, HotDocs, Doxa, DocAviv, FICMA, Mecal i Documenta Madrid. És una oportunitat única de compartir aquests treballs que analitzen des de abordatges molt diversos la relació entre l’ésser humà i el medi que ens envolta.”

Aquí us compartim el tràiler amb el resum dels diferents treballs seleccionats.

Totes les projeccions i activitats de la mostra són gratuïtes, amb l’excepció del Taller “Paisatge amb Figura” a càrrec Ricardo Íscar, en el qual els participants hauran d’inscriure’s, previ abonament de la matrícula.

La Mostra de Cinema amb la Natura ForadCamp està organitzada per l’Ajuntament del Figaró-Montmany i coordinada per l’Associació Indoc.

+Tot el programa d’activitats (passejada, vermut, Foradcamp Off): http://foradcamp.com/programa-2018/