La campanya “Be The Meister” de l’agència Proximity per la marca Jagermeister que protagonitzen joves estrelles de la música urbana guanya el Gran Premi Impacte de la Publicitat

.Els màxims guardons de la publicitat catalana també premien campanyes d’empoderament de la dona, contra la contaminació del mar i per promoure la donació d’òrgans

En un acte celebrat el 16 de juliol, a al Disseny Hub de Barcelona de la plaça de les Glòries, es van atorgar els Premis Impacte, en la seva sisena edició. Aquests premis són el màxim reconeixement del sector català de la comunicació, la publicitat, les relacions públiques.

En una primera presentació de la Degana del Col·legi de Publicitaris i RP de Catalunya que convoca els Premis, Rosa Romà ha valorat el moment de repte que viu el sector al nostre país explicant que “tenim un horitzó d’esperança per la Comunicació Publicitària a Catalunya, un país pioner i capdavanter en la matèria. Hem estat, som i serem un país de bon branding, de publicitat i d’innovació. Els Premis Impacte 2019 en són el millor notari que ho certifica”


Principals premis

El Gran Premi Impacte, màxim guardó a les accions de comunicació publicitària, se l’ha endut la campanya Be the Meister, de l’agència Proximity Barcelona, per a l’anunciant Jägermeister.

En un videoclip signat per la productora CANADA es remesclen dos temes de les joves estrelles de la música urbana Rels B i Deva. Les històries de superació personal dels dos artistes tenen al punt de mira una generació jove que vol marcar les seves pròpies regles.

D’entre les diverses categories premiades (veure palmarès complet més avall) destaquen les campanyes amb impacte social com la de la campanya I AM WHAT I AM, de l’agència McCann per a Violeta by Mango, (Premi Impacte Comercial), que empodera dones que desafien els cànons de bellesa tradicional o la iniciativa The Good Print Test de VCCP per a Worten, (Premi Impacte Innovació) una campanya que ha desenvolupat un software perquè el paper que surt automàticament en configurar una impresora sigui la història d’una persona en espera un transplantament i formulari d’inscripció pel banc de donants. Un altre exemple de premiat amb impacte social és la campanya Peixos de plàstic de l’agència Piece of Cake, (premi Impacte a Xarxes Socials) que transmet l’esfereïdor missatge que, si no hi posem remei, l’any 2050 al mar hi haurà més plàstic que peixos.

En l’apartat de Mobile s’ha guardonat la creació d’un Escape Room per l’agència Double You que es jugava a través del perfil d’Instagram de Kit Kat.

També destaca el lliurament del Premi d’Honor, que el Col·legi atorga cada any a persones o empreses que hagin significat un punt d’inflexió en el sector de la comunicació o el màrqueting. Els guardonats en aquesta edició han estat els fundadors de Mediapro Jaume Roures i Tatxo Benet, per considerar-se “exemple d’emprenedoria, lideratge, compromís, atreviment i internacionalització” coincidint amb el 25è aniversari de la productora, segons ha remarcat Rosa Romà.

Debat inicial: La transformació de la comunicació i el màrqueting

La cerimònia dels Premis Impacte s’ha iniciat amb un debat sobre la transformació constant als sectors de la comunicació, publicitat, relacions públiques i el màrqueting. La sessió, conduïda per Xantal Llavina, directora i presentadora de Revolució 4.0 (TV3) i Revolució 4.0 (Catalunya Ràdio), ha comptat amb la participació d’Ignasi Giró, director creatiu a Empatree, Honest&Smile i Miquel Lladó, professor de Direcció Estratègica i Assessor d’Alta Direcció.

Festa d’Estiu 2019

Després de la cerimònia ha tingut lloc l’esperada Festa d’Estiu, principal punt de trobada entre professionals, agències i institucions que s’ha convertit en la cita anual de referència del sector.

PALMARÈS DELS PREMIS IMPACTE 2019

PREMI IMPACTE INNOVACIÓ

OR:  The Good Print Test

Client: Worten

Agència: VCCP

PLATA:  Protege lo que nos hace humanos

Client: Museu Nacional Thyssen-Bornesmisza

Agència: Double You

PREMI IMPACTE SOCIAL

OR:  Peixos de plàstic

Client: CREA – GRUP AGBAR- SUEZ

Agència: Piece of Cake

PLATA: Cap Cartró al carrer

Client: Arrels Fundació

Agència: La Buena

BRONZE: El mejor anuncio del mundo

Client: Fundació Josep Carreras

Agència: Brave

PREMI IMPACTE COMERCIAL

OR: I AM WHAT I AM

Client: Violeta by Mango

Agència McCann

PLATA: Y tú ¿eres gourmet?

Client: Lay’s

Agència: & Rosàs

BRONZE: Opina

Client: FreeDamm

Agència: The Cyranos

PREMI IMPACTE XARXES SOCIALS

OR: Peixos de plàstic

Client: CREA – GRUP AGBAR- SUEZ

Agència Piece of Cake

PLATA: Escape Library

Client: KIT KAT Nestlé

Agència: Double You

BRONZE: #Sangfluencer

Client: Banc de Sang.

Agència: campanya pròpia

PREMI IMPACTE CRAFT

OR: Level 7

Client: HONDA

Agència: SNOOP

PLATA: Space Beer

Client: Moritz

Agència: SNOOP

BRONZE: La banda sonora del Pirineu

Client: Aigua de Ribes

Agència: La Buena

PREMI IMPACTE BRANDED CONTENT

OR: Be the Meister

Client: Jaggermeister

Agència: Proximity Barcelona

PLATA: La banda sonora del Pirineu

Client: Aigua de Ribes

Agència: La Buena

BRONZE: Àlex i Júlia

Client: DAMM.

Agència: Oriol Villar

BRONZE: Amaxofobia

Client: SKODA

Agència: Proximity Barcelona

PREMI IMPACTE ESTRATÈGIA DE COMUNICACIÓ

OR: La banda sonora del Pirineu

Client: Aigua de Ribes

Agència: La Buena

PLATA: Vota a Helton

Client: Fundación Khanimambo

Agència: Evil Love

BRONZE: Peixos de plàstic

Client: CREA – GRUP AGBAR- SUEZ

Agència: Piece of Cake

PREMI IMPACTE MOBILE

OR: Escape Library

Client: KIT KAT Nestlé

Agència: Double You

BRONZE: Tolerància zero

Client: FGC

Agència: El Merkat

JURAT DELS PREMIS IMPACTE 2019

Eva Conesa, directora creativa de Twoelf – Presidenta del Jurat;

Montse Blanco, directora de publicitat i imatge corporativa de la Fundació Bancària La Caixa

Miquel Campmany, responsable de Comunicació a consumidor de Nestlé

Marta Coll, directora general d’Havas Media Barcelona

Raúl Gassol, soci director d’Areyoutalkingtome

Marc Lite, soci fundador i director d’estratègia @weareFirma

Marcos Luengo, fundador i CEO d’ADman Media

Helena Marzo, directora creativa independent

Carles Ortet, soci  fundador i director creatiu de Zoopa

Elisabeth Sabaté, directora creativa i partner de BeAgency

Mónica Sáez, directora comercial divisió farmàcia d’Ediciones Mayo

Cristina Salvador, sòcia directora de Both

Roser Tiana, fundadora i presidenta d’Interprofit

Jordi Vilagut, fundador de Think Jazz.

%d bloggers like this: