El passat dissabte, va dur-se a terme la cerimònia de cloenda del BCN Sports Film Festival, que arriba a la seva desena edició. L’acte celebrat al Museu Olímpic i de l’Esport Joan Antoni Samaranch va ser un punt de trobada del món del cinema, l’esport, la política i la societat.

El premi més esperat, l’Àmfora Ciutat de Barcelona a la millor pel·lícula d’aquesta edició, va ser lliurada per Juli Pernas, director de la Fundació Barcelona Olímpica, a Amine, uncurtmetratge de ficció dirigit per Noha Choukrallah i produït per Thierry Zamparutti, Serge Kestemont i Alexis Taillant.

Amine aporta un missatge d’integració per partida doble, ja que ens explica la història d’aquest campió local d’apnea, l’Amine, de 16 anys, que practica en secret la natació sincronitzada. Amine és d’ascendència musulmana i alhora, ha de batallar per practicar un esport poc “masculinitzat”. Integració cultural i esportiva es donen la mà…

Ha recollit el premi la directora d’Amine, Noha Choukrallah.

Premi especial del jurat —format per Anna Petrus, cineasta i crítica de cinema; Luca Dal Molin, director de diversos festivals de cinema italians; Mònica Amat, responsable del Museu i Centre d’Estudis de l’Esport Dr. Melcior Colet; Salvador Llopart, reputat periodista i crític cinematogràfic i Toti Mumbrú, gerent de la Federació Catalana de Bàsquet— ha estat per Le Bout de la Piste/ Tracks (França, 2018), dirigida per Sophie Thouvenin i produïda per Karine Blanc, Michel Tavares i Nathalie Landais.

La directora Sophie Thouvenin ha enviat un vídeo d’agraïment al BCN Sports Film 2019.

En aquesta edició, el jurat també ha atorgat tres mencions especials:

La Sagi, una pionera del Barça, (Catalunya 2018) de Francesc Escribano i Josep Serra Mateu, una producció catalana de Muntsa Tarrés (Televisió de Catalunya – CCMA S.A), Josep Maria Farràs (FC Barcelona ) i David Felani (Minoria Absoluta). Han recollit el premi Maria Teixidor, Secretària de la junta directiva del FC Barcelona conjuntament amb els representants de TV3 i Minoria Absoluta.

Bakyt, (Kirguizistan, 2017) una producció i direcció de Meerim Dogdurbekova. L’ens ha enviat un vídeo d’agraïment al BCN Sports Film 2019.

L’Enfant Chameau / The Camel Boy (França, 2018) de Chabname Zariâb i produïda per Bien ou Bien Productions.

El BCN Sports Film es caracteritza per la diversitat de guardons, que aquest any s’han entregat a:

Premi a la millor producció catalana

El primer bowl (Catalunya, 2019) dirigida per Jordi Bentanachs i produïda per Televisió de Catalunya – CCMA S.A. ha recollit el premi de mans de Vángelis Villar, Jordi Bentanachs Sanz, Txus Villanova i Miquel Angel Navajas, respectivament director, realitzador i ajudant de realització i càmera del documental El primer bowl.

Premi a la millor producció documental

La Grand-Messe / Holy Tour (Bèlgica i França, 2018), dirigida per Valéry Rosier i Méryl Fortunat-Rossi i produïda per Benoît Roland (Wrong Men), Emmanuel Georges i François Ladsous (Supermouche Productions).

Barbara Destéfanis, responsable de producció del BCN Sports Film, dona el premi a Valéry Rosier directora de La Grand-Messe.

Premi a la millor pel·lícula de ficció

Il Mondiale in piazza (Itàlia, 2018) de Vito Palmieri. Una producció d’Ivan Olgiati.

Azahara Moyano, membre del jurat de selecció del BCN Sports Film festival dona el premi a Adam Selo, director d’Elenfant Distribution.

Premi a la millor pel·lícula d’Esports d’Aventura – ÁLVARO BULTÓ

Ashmina (Nepal, 2018) de Dekel Berenson. Una producció de Dekel Berenson, Merlin Merton i Dominic Davey.

Dekel Berenson i la protagonista del Film que han enviat un vídeo d’agraïment al BCN Sports Film 2019.

Premi a la millor pel·lícula d’animació

Mercurio (Itàlia, 2018) dirigida i produïda per Michele Bernardi que ha enviat un vídeo d’agraïment al BCN Sports Film 2019.

Espartac Peran, periodista de TV3 ha estat el mestre de cerimònies d’aquesta 10a edició.

Be Sociable, Share!
%d bloggers like this: