La Xarxa de Comunicació Local (la Xarxa), un dels socis preferents del Mercat Audiovisual de Catalunya (MAC) des dels seus inicis, aposta en la 20a edició del certamen per organitzar sessions pràctiques que puguin ser útils a ràdios i a televisions de proximitat. La Xarxa ha col·laborat en l’organització de 3 sessions amb l’objectiu de donar eines als mitjans locals i comarcals per millorar en la producció dels seus continguts. 

Xala!, el Netflix català
La sessió d’obertura del MAC 2019 posarà sobre la taula les oportunitats per al ni?nxol i el contingut de proximitat dins de la primera plataforma de vídeo sota demanda i tendències en català Xala!. La sessió, organitzada en col·laboració amb la Xarxa i presentada per Miquel Herrada, cap d’operacions de la Xarxa, comptarà amb la professora dels estudis de comunciació de la UOC i experta en l’estudi de plataformes com Netfix, Elena Neira.

Màrqueting de guerrilla i drets de música
La Xarxa també ha organitzat dues sessions més que ajudaran als mitjans de proximitat a ampliar les seves eines en les tasques del dia a dia. La sessió sobre estratègies de màrquing de guerrilla de l’expert en Social MediaPedro Rojas, pretén explicar les tàctiques i tècniques que cal utlitzar per transmetre un missatge de forma inesperada, superant les expectatives amb enginy, creativitat i innovacio?. Isabel Pérez, periodista a la Xarxa especialitzada en Social Media, presentarà la ponència. 
En la sessió sobre drets de música, l’advocada Eva Faustino, explicarà tots els detalls sobre quines llice?ncies s’han de demanar, qui gestiona els drets, com es paguen i com es cobren. Presentarà aquesta ponència Marta Insúa, responsable del Servei d’Assessoria Juri?dica de la Xarxa.

Audiències i drets d’autoria
Les altres dues sessions amb eines pràctiques per a ràdios i televisions s’han organitzat en col·laboració amb l‘Observatori de la Ràdio a Catalunya (GRISS-UAB), que va començar a col·laborar amb el MAC l’any passat. Tractaran sobre el mesurament d’audiències a la ràdio local i sobre els drets d’autoria i connexes en l’àmbit de les ràdios i les televisions públiques i privades.
En la sessió sobre audiències, es parlarà sobre com l’entorn digital dibuixa una difusio? de la ra?dio per diferents suports i una recepcio? mitjanc?ant diferents dispositius i si aquest nou context constitueix una oportunitat per a la ra?dio local per millorar els me?todes de mesura de l’audie?ncia.
En la ponència sobre drets d’autoria, experts en el tema i representants de les associacions de ra?dio i televisio?, debatran sobre quina manera incideixen en el treball diari i en la seva economia.

Quan i on puc assistir a aquestes sessions?

******Consulta aquí el programa complet

10.00 h Nau B1 Xala! La primera OTT catalana fa un any. Resultats, curiositats, tendències.

12.30 h Plató Centre Audiovisual. Estratègies de màrqueting de guerrilla 

13.30 h NAU B1 Música. Drets i usos al llarg del procés de producció d’una obra.

12.30 h Sala d’actes del CTUG. Mesurament d’audiències

11.30 h Plató Centre Audioviusal. Drets d’autoria

Tallers amb inscripció prèvia
A totes les sessions pràctiques també se sumen els tallers i les sessions que necessiten inscripció prèvia. Les següents són sessions a porta tancada o amb places limitades. Per assistir-hi cal que escriguis un correu electrònic amb les teves dades personals a coordinacio@audiovisualmac.cat

  • Joves i ràdio  11.30h  Sala de reunions del Centre Audiovisual
  • Audio revolució everywhere  11.30 h Sala d’Actes del CTUG
  • Taller Com crear projectes transmèdia 12.30 h Sala de reunions del Centre Audiovisual

Per participar al següent taller, cal donar-se d’alta omplint aquest formulari

  • Factors d’èxit en projectes d’innovació digital local  18.00 h Plató del Centre Audiovisual
Be Sociable, Share!
%d bloggers like this: