Coincidint amb el gran mercat de la producció audiovisual francesa, “Le Rendez Vous” de TV France International a Biarritz, s’ha presentat, dins el seu programa oficial, un estudi sobre les tendències que marquen l’èxit internacional dels continguts televisius francesos, especialment pel que fa a la ficció, juntament amb els documentals i l’animació.

L’estudi, elaborat per Eurodata TV Worlwide, assenyala diversos valors que fan que les sèries de ficció franceses siguin programades a les televisions d’arreu del món i a les noves plataformes OTT. Valors que es resumeixen en una excel·lent incardinació dels factors creatius i artístics d’aquestes produccions, amb una estructura empresarial que compta amb anys d’experiència als mercats internacionals. En destacaríem dos que, de ben segur, haurien de servir d’estímul a la nostra indústria audiovisual: ser unes produccions que aposten per talents creatius molt forts, oberts a totes les fonts d’inspiració a l’abast, amb un especialment cura pel que fa als guions, que acaben plantejant un ampli ventall d’opcions. I el segon, tenir una sòlida indústria audiovisual, tant pel que fa a la producció com a la distribució, que sap connectar amb uns cada cop més exigents consumidors audiovisuals de tot el món.

Així, algunes sèries exploren exitosament noves tendències pel que fa a les sèries dramàtiques, com serien els thrillers que exploren els problemes familiars dels seus protagonistes, o els personatges de caràcter fort que conquereixen un món en procés de canvi. En el primer cas trobem produccions que han estat adquirides per Netflix, com “The Mantis”, i en el segon sèries com “Philarmonia”, que es presentarà dimarts al vespre a Biarritz.

I les dades demostren aquest èxit de la ficció francesa a les televisions i plataformes OTT d’arreu del món. Com assenyala un recent informe elaborat pel CNC (el Centre Nacional del Cinema i l’Animació francès) i TV France International, les vendes d’aquests continguts han augmentat quasi un 30% entre el 2016 i l’any passat, acostant-se a gèneres tradicionalment molt ben comercialitzats pels nostres veïns del nord com és l’animació, que també ha augmentat la seva facturació.

(Imatge de Conxita Miró)