10A partir del proper diumenge, 9 de setembre, Biarritz tornarà a acollir prop de 300 professionals de la programació i distribució televisiva i de les noves plataformes audiovisuals en línia d’arreu del món, que tindran al seu abast les principals companyies de producció audiovisual francesa, 67 en total i una més que l’any passat. Unes empreses que el 2016 van superar els 336 milions d’ingressos internacionals (entre vendes, pre-vendes i coproduccions).

El Rendez Vous de TV France International significa una plataforma de comercialització mundial de primer ordre per a la indústria audiovisual francesa, que s’avança per un mes al MIPCOM de Canes, i que exemplifica el model d’èxit francès de cooperació público-privada en el sector televisiu. La mateixa entitat organitzadora, TV France International, respon a aquest model, en estar integrada pel CNC (salvant moltíssimes diferències representa una mena d’ICEC francès de grans dimensions pressupostàries i competencials) el Ministeri d’Europa i d’afers exteriors i la patronal dels productors de cinema i televisió francesos, la PROCIREP.

L’oferta de continguts, entre documentals, ficció, animació, programes d’entreteniment i espectacles en vius superarà de llarg el miler, dels quals un 70% s’incorporen de bell nou al mercat internacional. Tots ells seran accessibles des de la plataforma virtual screenopsis, que comptarà a la seu del Rendez Vous amb una sa quela multimèdia amb dotzenes de terminals audiovisuals que, l’any passat, van sumar uns 8.000 visionats. A banda dels gèneres que tradicionalment han estat molt exitosos a nivell internacional, com els documentals i l’animació, Aquesta propera edició del Rendez Vous de TV France International tornarà a apostar per continguts de ficció, que porta varis anys de continu creixement en les seves exportacions. N’és un exemple que la cloenda del mercat tingui com a protagonista la nova sèrie diària del canal televisiu France 2, “Un si gran soleil” (Una imatge promocional de la qual il·lustra aquest article) i que ha obtingut una molt bona audiència en els primers dies de la seva emissió.

Juntament amb les activitats de promoció, presentació i contactes entre productores, distribuïdores i canals de TV i OTT, enguany es presentaran dos estudis d’interès: un sobre quines innovacions en continguts ofereix la producció francesa al mercat mundial, a càrrec d’Eurodata TV Worlwide, i una segon sobrer el teixit econòmic de la producció audiovisual francesa, a càrrec del CSA, l’autoritat audiovisual dels nostres veïns del nord.

Durant els dies de celebració del Rendez Vous i posteriorment, anirem publicant nous articles sobre el seu desenvolupament, i les informacions més rellevants sobre les tendències del mercat internacional de la producció audiovisual.