EL PITCHING UNIVERSITAT-INDÚSTRIA CREIX I ES TRANSFORMA EN LA SETMANA DEL TALENT AUDIOVISUAL

DEL 28 DE NOVEMBRE A L’1 DE DESEMBRE AL CCCB

  • Més projectes, més empreses, i fins a 20 universitats d’àmbit europeu participaran en els pitchings
  • La Setmana del Talent Audiovisual comptarà enguany amb estudis de cas sobre Operación Triunfo i la ficció televisiva La Catedral del Mar
  • L’audiovisual danès, referent europeu, serà protagonista amb una taula rodona i amb la presència del Danish Film Institute

El Pitching Audiovisual Universitat-Indústria, després de dues edicions celebrades amb èxit i el suport dels principals centres universitaris catalans, enguany creix i es transforma en la Setmana del Talent Audiovisual. El Clúster Audiovisual de Catalunya ha decidit ampliar el seu projecte davant d’un sector cada cop més implicat i amb interès d’apropar-se als professionals emergents. Aquesta trobada, única a tot Europa, se celebrarà del 28 de novembre a l’1 de desembre al Centre de Cultura Contemporània de Barcelona (CCCB).

A banda del Pitching, que es manté i s’amplia, la Setmana inclourà també un ventall de conferències i estudis de cas i el Mercat de Nous Professionals, espai coorganitzat amb Barcelona Activa per ajudar les empreses del sector a trobar joves talents. Aquesta tercera edició incrementa la quantitat de projectes, empreses i universitat convidades d’Espanya i Europa, en resposta a la riquesa i diversitat del sector.

PITCHING AUDIOVISUAL

En la seva tercera edició, l’activitat central seguirà sent el Pitching Audiovisual els dies 30 de novembre i 1 de desembre al Teatre del CCCB de Barcelona. 24 projectes de 15 centres universitaris catalans i 5 centres universitaris convidats seran presentats en format pitch, de 7 minuts cada un, pels seus joves creadors davant d’una seixantena d’empreses de l’audiovisual català i del públic assistent. La iniciativa, que fomenta la incorporació a la indústria de les noves promocions universitàries, ha esdevingut un punt de trobada entre els dos mons. Durant les anteriors edicions, han tingut lloc 200 reunions individuals entre projectes i empreses, i actualment, diversos projectes d’edicions anteriors es troben en desenvolupament.

La inauguració de la jornada serà dijous 30 de novembre a les 9 del matí.

MERCAT DE NOUS PROFESSIONALS

El Clúster Audiovisual de Catalunya, juntament amb Barcelona Activa, organitza aquest any el Mercat de Nous Professionals amb l’objectiu de posar en contacte les empreses que necessiten professionals, amb els perfils que més s’adeqüen a les seves demandes. En aquest format, Barcelona Activa obre una crida dirigida a aquelles persones que busquen feina, per tal de poder seleccionar els perfils que participaran en aquest mercat, tenint l’oportunitat de fer reunions amb les empreses i presentar el seu currículum. El Mercat tindrà lloc el dimecres 29 a les 10h a la Sala Raval del CCCB.

 TAULES RODONES I ACTIVITATS PARAL·LELES

Enguany, la Setmana del Talent Audiovisual comptarà amb diverses activitats paral·leles que enriquiran les jornades. Unes d’aquestes seran les taules rodones i estudis que tractaran sobre la industria audiovisual danesa, el cas Operación Triunfo, la nova ficció televisiva La Catedral del Mar i la productora d’animació britànica Passion Pictures que acaba d’obrir seu a Barcelona.

El dimarts 28 de novembre a les 10h, a l’Auditori del CCCB, tindrà lloc la primera, El model audiovisual danès, a on es donaran a conèixer algunes claus sobre l’èxit de la industria audiovisual del país nord-europeu i en especial de la ficció televisiva, amb la sèrie Borgen com a principal referent. Intervindran a la taula rodona Martin Kofoed, Analysis Consultant del Danish Film Institute, Petar Mitric, de la Universitat de Copenhaguen, David Matamoros, de Zentropa Spain, i Ton Lladó, consultor i economista, expert en el model danès.

El mateix dia, a les 19h a la Sala Raval del CCCB, està programada la conferència Quan el talent va sacsejar la televisió. El cas Operación Triunfo, en què el productor Jordi Rosell exposarà els motius de l’èxit del programa de talent musical i explicarà quins són els paràmetres de producció i com s’aconsegueix que 16 anys després continuï sent un moviment de masses. Estarà acompanyat per Ana Boadas periodista i guionista del programa.

L’altra taula rodona programada, és un estudi de cas sobre La Catedral del Mar, que tindrà lloc el dimecres 29 a les 18h a l’Auditori, s’endinsarà en la producció de la nova sèrie d’època de Diagonal TV, basada en la novel·la d’Ildefonso Falcones, i es donarà a conèixer la gestió del talent i els recursos en una producció que ha aconseguit un gran ressò mesos abans de la seva estrena. Intervindrà Jaume Banacolocha, productor de la sèrie.

Finalment, el dijous 30 a les 18h a la Sala Raval està programat un Estudi de cas amb Passion Pictures, productora independent britànica que recentment ha obert una seu a Barcelona i que ha sigut responsable, entre altres coses, de les animacions i videoclips del grup Gorillaz.