La nova generació HbbTV obre les portes a la UHDTV i la interactivitat amb les “segones pantalles”

La recent aprovació de les especificacions de la segona generació de l’estàndard HbbTV de televisió híbrida suposa una decidida aposta en l’evolució de la TDT de l’alta definició (HD) a la UHDTV o 4K, així com a la interconnexió entre la pantalla de TV domèstica i les “segones pantalles” que emprin els teleespectadors. Uns smartphones o tauletes que podran servir tant de comandaments dels serveis audiovisuals que arribin per internet a la pantalla, com d’extensions dels continguts dels respectius canals de la TDT.
L’HbbTV 2.0, que es preveu que ja estigui disponible als aparells de TV que es venguin l’any vinent, va ser presentat a finals de març al DVB World celebrat a Copenhague. Un congrés que serví també per presentar les darreres novetats del nou estàndard d’emissions de la TDT, el DVB-T2, que permet les emissions en UHD i alhora per a mòbils (T2 Lite). Unes prestacions que ni l’una ni l’altra són possibles amb el DVB-T que tenim a Catalunya i altres països per a la TDT, Però que diversos d’ells ja estan treballant per la seva propera substitució, o la seva directa adopció, en el cas d’altres territoris on encara no s’ha produït la transició de la TV analògica a la digital.
Cal recordar que l’HbbTV és l’estàndard europeu per a la televisió híbrida, pensat per combinar al gust del teleespectador els continguts convencionals dels canals de la TDT amb diversos serveis i continguts audiovisuals via IP vinculats a cada canal: televisió a la carta, “catch up”, continguts complementaris en directe, concursos… Un sistema horitzontal o neutre que ofereix als canals de televisió un terreny de joc favorable a la fidelització de les seves respectives audiències, davant la creixent oferta de serveis VoD per la xarxa o dels sistemes tancats Smart TV de cada gran fabricant d’aparells de TV.
Una altra característica de la versió 2.0 de l’HbbTV és poder oferir als anunciants una plataforma per a la publicitat interactiva, o incrustada als serveis VoD, igual d’eficient que les plataformes on-line. Unes prestacions de gran importància si tenim en compte que els ingressos publicitaris són els principals finançadors de la TV en obert.
Per aquestes qüestions, cal considerar l’HbbTV un poderós aliat dels broadcast existents a cada país i, per tant, un aliat del conjunt de la indústria audiovisual europea davant el desembarcament de poderosos competidors com Netflix, que obrirà els seus serveis a l’Estat espanyol el mes de setembre.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

*

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada

%d bloggers like this: