Novetats d’empreses catalanes en aplicacions, presentades al MWC

Les aplicacions per a telèfons intel•ligents i tauletes tàctils en el APPMarket ha estat espectacular en els darrers anys i és un dels grans
protagonistes de la nova edició del congrés. Milions d’aplicacions són descarregades cada dia pels usuaris dels sistemes operatius més populars per a dispositius mòbils (Iphone, Android, Blackberry i OVI). Davant xifres tan significatives, desenes d’empreses han decidit centrar el seu negoci en la creació de programari per als telèfons intel•ligents i les tauletes tàctils.
El Mobile World Congress posa en marxa la tercera edició de l’APP Planet,
l’espai del saló adreçat a tots els actors implicats en aquest sector en ple auge.
S’hi instal•len més de 200 empreses d’arreu del món, de les quals vint són
catalanes i ho fan de la mà del Departament d’Empresa i Ocupació, com a
patrocinador de l’espai APP Planet.

Les empreses catalanes que s’han instal•lat a l’APP Planet són:AddFleet, Itinerarium, Wöwbile Mobile MK, Artificial Solutions, Multiactiva Mobile, Zyncro, BCN Touch, Neosono, Blinzy Studios, Plunge Interactive, Counterpoint, Qitlabs, Down to Moon, Qustodian, Fast Taxi, Slashmobility, Infocket, Soft for You, InQBarna, The Channer

www.tecnio.cat

ADDFLEET
Amb un equip multidisciplinari format per més de vint persones amb perfils professionals tant tècnics com de gestió, el sistema creat i desenvolupat per Addfleet, basat en la informàtica en núvol, permet geoposicionar i gestionar flotes de vehicles, automatitzar els processos i utilitzar els avantatges dels terminals dels telèfons intel•ligents o tauletes tàctils amb 3G per poder estar connectats amb la central de gestió.
Addfleet és una tecnologia disruptiva en el sector a causa de la facilitat
d’implementació per a qualsevol empresa que vulgui gestionar la seva flota de vehicles i perquè ofereix tecnologia adaptada a les necessitats de cada client. A la ciutat de Barcelona Addfleet gestiona una part important de la flota de taxis de Radio 033, l’empresa més gran de la ciutat, que ja té posicionats els vehicles en temps real i pot interactuar amb telèfons intel•ligents 3G amb cadascun dels seus vehicles, i també ofereix la possibilitat de demanar serveis a través d’una aplicació per a telèfons intel•ligents (GooTaxi), sense haver de trucar a l’operadora.
Aquest fet millora les comunicacions amb els conductors i possibilita una reducció del temps d’espera per a l’usuari en el moment de demanar un taxi.
Actualment Addfleet està present a Espanya, Itàlia i Brasil, i en breu la seva tecnologia serà operativa a Mèxic, Suècia, Argentina, Xile i els Estats Units. La seva previsió de facturació per al 2012 és d’un milió d’euros, i es planteja la seva primera presència al MWC com una molt bona oportunitat per fer conèixer la seva tecnologia al mercat internacional.

Artificial Solutions, nascuda a Suècia, i amb seus a Espanya, Països Baixos, Brasil, Dinamarca, França, Alemanya, Itàlia, Japó, Suècia i Regne Unit, té localitzat a Barcelona el seu centre de desenvolupament més important, la qual cosa permetrà a l’empresa dedicar-hi més recursos i preparar a bastament la seva participació. Fundada al 2001,
Artificial Solutions és un referent en solucions basades en software-as-a-service (SaaS), que utilitzen la interacció en llenguatge natural per permetre a les persones i les computadores tenir converses en 21 idiomes i amb qualsevol combinació de canals: web, mòbil (smartphones), SMS, correu electrònic, xarxes socials i xat en viu.
Artificial Solutions ha creat, entre d’altres, l’assistent virtual d’IKEA, Anna; el del Servei d’Ocupació de Catalunya; Marta, assistent virtual de MasMovil, i Elbot, Chatbot, coronat «Rei de la Intel•ligència Artificial». Actualment treballa en més de 200 projectes en 23 països i 21 idiomes.
La nova suite d’Artificial Solutions que serà presentada al MWC, Teneo Mobile, utilitza la interacció amb el client que utilitza el llenguatge natural per afegir una dimensió a l’experiència de conversa en línia amb els seus clients, i ofereix una resposta automàtica, immediata a les consultes dels clients sense haver d’involucrar a un agent en viu.
Artificial Solutions www.artificialsolutions.com
Tecnología NFC
Els productes que comprem es poden identificar amb una etiqueta única que conté informació rellevant per als consumidors. Es tracta de la tecnologia NFC, que s’incorporarà a prop de 200 milions de dispositius mòbils durant el 2012, i que permet llegir etiquetes amb l’objectiu que els consumidors intercanviïn informació de forma fàcil i immediata.
L’start-up BCNTouch torna al Mobile World Congress per presentar la plataforma TouchActive, basada en la tecnologia NFC i els codis QR. TouchActive llegeix les etiquetes i captura les dades clau perquè l’usuari pugui recordar aquell producte que va tastar un cop, per exemple, o que li ha recomanat algú. Una vegada capturat el producte, pot organitzar-lo en una llista i compartir-lo a les seves xarxes socials. Per a les marques, l’avantatge és obtenir informació en temps real de les seves campanyes i poder modificar les propostes adaptant-les a les preferències dels consumidors. BCNTouch en
farà una demostració al congrés juntament amb Bodegas Torres i els seus vins. Aquest any, BCNTouch preveu impulsar la seva internacionalització i llençar desenvolupaments comercials en els sectors al detall i publicitat exterior amb grans marques.
BCN touch www.bcntouch.com
www.tecnio.cat
Blinzy, que malgrat la seva joventut tindrà una facturació estimada al 2012 d’un milió d’euros, crea videojocs per a múltiples plataformes digitals i espera, en la seva primera participació en el MWC, poder trobar
socis i tancar acords per produir nous projectes, a més d’obrir noves vies de distribució per als seus videojocs, que ja están presents a més de 200 països. En l’actualitat, treballa en videojocs per a iPad i xarxes socials,
com ara Drone Invasion i Temple Raiders. Un dels seus darrers productes ha estat el videojoc de la sèrie de dibuixos animats Lucky Fred, que s’emetrà a Disney Channel, Nickelodeon, TV3, TF1 I RAI, entre d’altres, i
que es veurà a més de 150 països. Una de les característiques principals de
Blinzy és l’aposta clara per les tecnologies punta en el seu àmbit, i en aquests moments està desenvolupant un ambiciós entorn de treball totalment nou que funciona portant al límit les capacitats de CSS3/HTML5.
Blinzy Studios www.blinzy.com
La start up Blinzy Studios és una de les companyies pioneres en .tecnio.cat
Empresa experta en el desenvolupament de tecnologia mòbil avançada,
Counterpoint, amb seu a Barcelona, comercialitza serveis de geolocalització en temps real. Ofereix a operadores i agents de telecomunicacions valor afegit i increment d’ARPU (average revenue per user) mitjançant serveis basats en la ubicació (LBS, location based services) i la generació massiva de SMS. El seu sistema DondeEsta™ té dos usos principals: primer, la localització remota de nens i adolescents sense interrompre la seva activitat, i de persones grans amb un grau baix de dependència. Els pares (contactes autoritzats) només han d’enviar un SMS al telèfon dels fills, i reben aleshores un SMS automàtic amb la seva
localització; en segon lloc, la seguretat activa: per avisar els contactes de
confiança a través de les opcions d’“estic bé” (quan el nen arriba a l’escola) i “necessito ajuda” (per a situacions de perill imminent). DondeEsta™ envía aleshores un SMS amb la localització a tots els contactes autoritzats. La clau del sistema és la intimitat: només les persones autoritzades per l’usuari poden localitzar el seu mòbil.
Counterpoint és una nova empresa que preveu facturar 80.000 euros el 2012 i més de mig milió d’euros el 2013. Gràcies a www.dondeesta.com es troba present a tot el món, amb més de 200.000 usuaris de 150 països –i especialment a l’Amèrica Llatina, a països amb gran preocupació per la seguretat–, i espera obtenir de la seva primera presència al MWC projecció internacional, i enfortir i ampliar els acords amb operadors de telefonia mòbil.Counterpoint www.dondeesta.com
Counterpoint ha desenvolupat DondeEsta™, un sistema líder en
Down to Moon només té vuit mesos de vida, però l’equip directiu acumula una experiència de més de deu anys en el sector dels videojocs. L’aventura com a desenvolupadors independents la comencen
amb el llançament de Glam Fever, un joc freemium pensat per al públic femení en què l’objectiu és aconseguir el màxim de glamur.
S’hi barreja moda, fama, amor i jocs de seducció. Glam Fever estarà disponible a l’Apple Store i a l’Android Market, i l’empresa ja té acords amb publicistes asiàtics, entre d’altres, per fer-lo arribar als mercats de Corea, la Xina i
el Japó. Down to Moon aposta decididament pels jocs freemium, de descàrrega gratuïta i amb la possibilitat de comprar petites millores
per als personatges o objectes virtuals a través d’in-app purchases
(micropagaments). La transacció es fa de vegades amb moneda virtual. Aquest tipus de jocs són una autèntica revolució en l’àmbit publicitari, ja que permeten la inclusió molt segmentada de peces comercials en telèfons
intel•ligents i tauletes tàctils. Down to Moon, que ha rebut una primera
ronda de finançament de 200.000 euros a través de les xarxes d’inversors privats d’ACC1Ó, preveu un volum de negoci d’un milió d’euros durant el seu primer any de vida gràcies al llançament de Glam Fever i de dos
jocs freemium més.
Down to Moon www.downtomoon.com
Glam Fever és el primer joc freemium desenvolupat per l’empresa de
Fastaxi és una empresa catalana que ha codesenvolupat una plataforma
integral per a la indústria del taxi i les limusines que fa servir la tecnologia
mòbil i web. La seva missió consisteix a millorar i facilitar la comunicació en temps real entre el conductor, el passatger i les companyies de taxi per arribar a ser una referència global d’avís, reserva i gestió de taxis. La tecnologia de Fastaxi pot desplegar-se amb una inversió mínima amb relació als vells sistemes de gestió de flotes, i està desenvolupada per a terminals Android i la xarxa 3G dins el vehicle. Els passatgers poden demanar els serveis del taxi més proper des del seu terminal i sense necessitat de fer cap trucada, i poden visualitzar en tot momento el trajecte del taxi fins que arriba al punt de recollida. Tot el sistema està dissenyat per facilitar al màxim el servei al passatger, i actualment es treballa perquè el pagament es pugui fer des de l’aplicació del smartphone. En la seva primera participació al MWC, Fastaxi espera donar a conèixer la seva tecnologia al sector i aconseguir contactes empresarials i oportunitats de negoci.
www.tecnio.cat
L’empresa Infocket, després de dedicar una gran part de la seva activitat a desenvolupar la plataforma Synctur des de la seva fundació ara fa més de cinc anys, encara aquest 2012 amb la voluntat d’internacionalitzar-se. Per aquest motiu, la companyia veu la seva primera participació al MWC com una gran oportunitat per accedir a posibles inversors, així com a distribuïdors de tot el món que vulguin llicenciar la plataforma als seus països.
Synctur és una solució innovadora que permet a les destinacions turístiques tenir presència multimèdia geolocalitzada i social en diferents dispositius tecnològics, com ara telèfons mòbils, tauletes tàctils, web o fins i tot TV. Les diferents destinacions que conformen Synctur gaudeixen d’un potent gestor de continguts que els permet controlar tota la informació turística destacable, en diferents idiomes i actualitzable al vol. Un fet diferencial és que la plataforma permet saber què fan, què visiten, per on es mouen, què recomanen, etc. els turistes que visiten la destinació i utilitzen alguna de les diferents versions de la plataforma en mobilitat. Amb la seva plataforma escalable i modular Synctur, Infocket aporta als productes turístics que treballen sobre la base de la mobilitat una nova manera d’accedir als
turistes i poder treballar amb dades reals i actualitzades al moment, cosa que els permet establir unes polítiques turístiques millors i més eficients.
Infocket www.infocket.com
Infocket aprofitarà la seva primera participació com a empresa al MWC
www.tecnio.cat
L’especialitat d’InQBarna són les aplicacions relacionades amb la música, la imatge i el vídeo. Partint de les seves aplicacions pensades per a l’ús personal, ara hi afegeix el component social: ja no es tracta de crear i escoltar música de forma unipersonal, sinó de crear música col•laborant amb altres usuaris. InQBarna té disponibles a l’AppStore aplicacions com TunerTool, un afinador de guitarra amb més d’un milió d’usuaris; la taula de mescles deej, que emula les eines de treball dels discjòqueis professionals en un dispositiu mòbil i que va serfinalista dels Mobile Premier Awards al MWC 2011; o l’addictiu joc FC Barcelona WorldTap, desenvolupat per al club.
Dins del seu extens catàleg disposa. també d’aplicacions per visitar virtualment
exposicions d’art (ArtCapture), per xatejar amb estrangers i aprendre idiomes
(LextTalk), per al control del trànsit (hayTráfico), o una iniciativa solidària amb els damnificats del terratrèmol del Japó en col•laboració amb la Creu Roja (WallForJapan). En l’actualitat treballa en el desenvolupament d’una aplicació per a la venda de vins per a GrauOnline, l’aplicació FC Barcelona WorldTap per a Android i la creació de contes multiidiomes per a nens. Format per un equip molt jove i dinàmic, InQBarna ja coneix la repercussió que aporta el MWC des de l’edició del 2011: el ressò mediàtic, el posicionament com a líder dins del seu sector, la possibilitat de treball en xarxa amb grans empreses, la recerca de sinergies amb col•laboradors i el contacte amb entitats de capital risc.
InQBarna www.inqbarna.com
Per segon any consecutiu, Itinerarium torna al Mobile World Congress per presentar les seves novetats en aplicacions basades en la geolocalització. És el cas de la plataforma Geoemotion (www.itinerarium.cat), que
permetrà a qualsevol empresa o institució generar-se la seva aplicació mòbil per a iPhone i Android. Un dels primers en fer-ho ha estat el Zoo de
Barcelona, que celebra enguany el seu 120è aniversari amb un joc de pistes interactiu per a infants. Amb Parcs i Jardins de Barcelona,
Itinerarium presentarà al congrés una aplicació que proposa una ruta pels jardins botànics de Montjuïc. Itinerarium donarà a conèixer també tres aplicacions per a mòbil amb els llocs favorits de la ciutat de tres jugadors
del Barça i d’un de la Premier anglesa. Els noms es desvelaran durant el congrés. Creada el 2007 per Narcís Vives, l’empresa va ingressar 1,8 milions el 2011 i preveu un volum de negoci de 5 milions d’euros aquest
any. Les seves aplicacions ja estan presents als Estats Units, l’Amèrica Llatina, l’Europa de l’Est, i l’objectiu ara és obrir-se als mercats de l’Índia i
l’Europa Central. Itinetours, una de les aplicacions estrella d’Itinerarium, continua proposant recorreguts per ciutats creats per personatges famosos.
L’últim en sumar-s’hi ha estat el cantant Joaquín Sabina amb una ruta madrilenya.
Itinerarium www.itinerarium.cat
Itinerarium, creadora de l’aplicació Itinetours per seguir les rutes dels famosos,
presenta al congrés Geoemotion, una de les plataformes de
www.tecnio.cat
Multiactiva Mobile, creada l’any 2011 a Barcelona, forma part del grup
Multiactiva, amb més de 15 anys d’experiència en la creació de continguts de tot tipus de format i per a qualsevol canal o plataforma. Això aporta a l’empresa importants sinergies, tant comercials com d’R+D i estructura, tot millorant de forma notable la posició competitiva respecte d’altres empreses que operen en el segment de les aplicacions mòbils. Fruit d’aquest potencial, Multiactiva Mobile espera facturar enguany aproximadament 350.000 euros.
Tot i treballar per a tota mena de clients, Multiactiva Mobile posa èmfasi especial en els sectors turístics, de mitjans de comunicació, editorials i d’educació. Ha desenvolupat, entre d’altres, aplicacions per a grans obres enciclopèdiques i de promoció d’autors literaris; plataformes educatives amb continguts mòbils i de concursos de televisió, i motors per a la creació d’aplicacions de contes infantils i de promoció de destinacions turístiques.
Multiactiva Mobile www. multiactiva.net
Nascuda l’any 2005 a Badalona, Neosono focalitza els seus projectes en la creació i desenvolupament d’aplicacions mòbils per a usuaris de smartphones i per a iPad de tot el món. Com a exemples de les seves aplicacions podem parlar d’Eye2Phone, una aplicació per a professionals de l’oftalmologia que inclou les proves i tests de visió més importants, o de Live Swiss Hockey, una aplicació dins l’àmbit dels esports que permet viure en directe tots els partits de la lliga suïssa d’hoquei sobre gel i que conté
tota mena d’informació, multimèdia i estadístiques actualitzades de la competició. Neosono es planteja la seva primera participació al MWC com a una magnífica oportunitat per captar clients potencials i per fer aliances amb altres empreses, i hi presentarà el seu nou projecte de plataforma perquè les empreses puguin crear les seves pròpies aplicacions, amb una inversió total d’un milió d’euros, abans de continuar la seva expansió a Itàlia, França, Regne Unit i Alemanya.
Neosono www.neosono.com

www.tecnio.cat
Plunge Interactive és una microempresa nascuda el febrer de 2011 a Lleida que es dedica al desenvolupament de videojocs d’alta qualitat per a distribuïdores, operadores i empreses de programari, entre d’altres, per a les plataformes mòbils més importants, com ara iOS, Windows Phone i Android. L’empresa utilitza metodologies de treball d’última generació per facilitar que els videojocs que crea funcionin en múltiples plataformes sense haver-los de redesenvolupar o adaptar de manera profunda.
Així, un joc creat per Plunge Interactive pot funcionar tant en un PC (Windows/Mac/Linux) com en un mòbil (iPhone/Windows Phone/Android) o a les plataformes XBOX 360 i PlayStation. Però, si per una cosa destaca sobretot aquesta firma catalana és per la seva important especialització i portfoli per a Windows Phone, un nou sistema operatiu per
a mòbils pel qual està apostant amb decisió, basant-se en les previsions d’importants consultores tecnològiques que estimen que el 2015 la quota de mercat d’aquest sistema podria superar la de l’iPhone.
Malgrat ser tan jove, Plunge Interactive va facturar el seu primer any de vida 70.000 euros, una xifra que pretén doblar aquest 2012 a partir d’una estratègia que passa per aprofitar al màxim fires internacionals com el Mobile World Congress per donar-se a conèixer. En aquest sentit, i més tenint en compte que la facturació de Pluge Interactive prové en la seva major part de fora de l’Estat espanyol, l’empresa es planteja la seva estrena al MWC com una gran oportunitat per entrar en contacte amb clients potencials i establir
aliances amb empreses de l’exterior.
Plunge Interactive www.plugeinteractive.com
La jove empresa lleidatana Plunge Interactive aprofitarà la seva primera participació
Partint del convenciment que es poden oferir solucions mòbils de gran qualitat a preus molt assequibles si es té un gran volum de clients com a fórmula d’èxit, la start up catalana QITLabs veu el MWC com l’esdeveniment ideal per contactar i tancar acords amb potencials distribuïdors d’arreu del món. Per això, després de ser-ne visitant, l’empresa participa aquest any a l’APP Planet, on presentarà la seva solución mòbil «in the cloud» o SaaS (Software as a Service). A dia d’avui, QitLabs té dos productes al mercat. Un d’ells és l’aplicació WAY (www.whereareyougps.com), una solució mòbil SaaS de seguretat a partir del posicionament gps del terminal mòbil, que s’executa des de remot per saber en qualsevol moment, per exemple, on es troba un fill, un malalt d’alzheimer o un conductor, en el cas d’una empresa de logística. Aquesta aplicació té 200.000 usuaris repartits en més de 100 països.
L’altra solució, www.thedigitalcatalog.com, es troba en ple procés de llançament comercial aprofitant el MWC 2012. Es tracta d’una solució de vendes adreçada a empreses i basada en la digitalització de catàlegs de productes sobre iPad i web. A partir d’aquesta aplicació, es poden presentar els productes d’una manera avantguardista (amb descripcions, preus, fotos, vídeos o pdf), gestionar l’estoc i gestionar les dades de vendes més sensibles a partir del mòdul de reporting de la solució, entre d’altres.
QitLabs www.qitlabs.com
La www.tecnio.cat
Qustodian proposa als anunciants una solución innovadora per aconseguir un màrqueting a través del mòbil senzill, eficaç i amb un alt retorn de la inversió. En el primer any de funcionament, l’empresa ja compta amb més
de 160.000 usuaris i ha realitzat més de 400 campanyes publicitàries d’anunciants de primer nivell com Adidas, Pepsi, Audi, Disney o Ikea, entre molts d’altres. A més, Tomi T. Ahonen –la persona més influent del
món en tecnologia mòbil segons la revista Forbes– ha invertit recentment en Qustodian. La solució és pionera perquè permet als consumidors tenir el control sobre el mitjà de comunicació: és l’usuari qui defineix
quines són les seves preferències i quins anunciants es poden comunicar amb ell; així, rep les comunicacions d’una manera no intrusiva i sense molèsties. Per a les empreses, l’avantatge és la creació d’un canal propi per
enviar ofertes personalitzades a un consumidor que les vol rebre, premiar-lo amb descomptes especials, convocar concursos, etc. i obté una segmentació complexa i informes detallats de cada campanya. L’empresa està present al mercat espanyol i anglès, i busca en aquesta edició del congrés impulsar la seva expansió internacional.
Qustodian www.qustodian.com
Qustodian és un servei de màrqueting mòbil rich media interactiu que posa www.tecnio.cat
SlashMobility és una start up fundada al final del 2010 i ubicada al viver
d’empreses d’innovació de Barcelona Activa que centra el seu negoci en el desenvolupament d’aplicacions (apps) per a les plataformes mòbils iPhone, iPad, Android, Blackberry i Windows Phone. En només un any de vida, aquesta jove empresa ja ha desenvolupat més de 40 apps que utilitzen tecnologies d’avantguarda com ara la realitat augmentada o els codis QR per a clients de diferents àmbits (com ara l’app de Letbonus, que ha esdevingut el número 1 del rànquing espanyol a l’appStore) i ha format més de 250 professionals, amb una facturació de 400.000 euros que pretén
duplicar aquest 2012 gràcies a la seva nova línia de productes, un increment orgànic de plantilla i l’entrada al mercat americà amb dos dels seus nous productes: OutletsMap i DressApp. Precisament aquest últim, DressApp, és el producte que SlashMobility ha escollit per presentar en la seva primera participació al MWC. Es tracta d’una aplicació que permetrà, d’una manera senzilla i intuïtiva, disposar i organitzar l’armari de la roba
de l’usuari o usuària des del telèfon mòbil.
Per a SlashMobility, que té la difusió del coneixement i el talent com a leitmotiv i
reivindica l’excel•lència de Barcelona i dels professionals catalans, el fet que aquesta ciutat sigui la seu de la Mobile World Capital la converteix en l’epicentre del mercat mòbil i ofereix a totes les empreses que treballen a la ciutat un aparador únic per poder mostrar la qualitat i l’entusiasme amb què es treballa.
SlashMobility www.slashmobility.com
Soft For You és una empresa catalana fundada l’any 1992, dedicada principalment al desenvolupament de programari empresarial,
que s’ha caracteritzat en la seva trajectòria per un estil innovador, tot oferint a les pimes solucions de gestió empresarial que destaquen per la facilitat d’ús, qualitat i adaptació. Amb una facturació de 689.000 euros el 2011 que preveu incrementar aquest any un 15% (fins als 782.000 euros), Soft For You opera principalment al mercat estatal, però confía que la seva participació al MWC serveixi per establir acords de col•laboració amb
empreses, tant clients finals com partners, i obrir-se fronteres a d’altres països mitjançant joint-ventures, així com trobar col•laboració a nivell tecnològic que l’ajudi a millorar i desenvolupar nous productes. Actualment, l’empresa està immersa en l’adaptació dels productes i desenvolupament de noves aplicacions per a dispositius mòbils, com ara les que
presentarà durant el congrés: Catipad, una aplicació per a iPad orientada als comercials, que els facilita la tasca d’introducció de comandes i la posterior integració d’aquestes al sistema de gestió de les seves empreses; i
Mountain Angel, una aplicació per a iPhone adreçada a practicants d’esports a l’aire lliure que permet detectar quan ens aturem, de manera que si tenim una caiguda anant sols en bici, a peu o esquiant, informa via SMS o mail
de la nostra posició geogràfica.

Xatejar amb els amics de Facebook mirant la televisió, compartir els teus
comentaris a Twitter, posar una etiqueta, recomanar un canal… Interactuar en temps real amb el contingut i la millor interfície compatibles amb altres xarxes socials és el que ens ofereix theChanner, el navegador de televisió social en temps real per a dispositius mòbils que lidera la televisió social del futur.
El reproductor desenvolupat per theChanner és únic i permet als dispositius connectats a Internet visualitzar els canals de TV gratuïts que emeten en línia, independentment de la tecnologia que es faci servir i del sistema operatiu dels aparells. D’aquesta manera, theChanner permet als usuaris interactuar, construir comunitats al voltant del contingut, facilita als canals de televisió i als proveïdors de continguts accedir a la seva audiència i disposar d’estudis analítics en temps real, interactuar i promocionar-se.
Present a Barcelona, on va néixer el projecte, i a San Francisco, theChanner va assolir el número 1 en el rànquing d’aplicacions d’entreteniment per a iPhone a l’Estat espanyol el 2011, i encara aquest 2012 amb un doble repte: continuar desenvolupant la tecnologia per a grups de comunicació i llançar una proposta nova de TV prèmium. theChanner aposta per la continuïtat del MWC a Barcelona, i també per la capitalitat mundial del mòbil a la ciutat, dues fites que considera cabdals per a l’impuls i la projecció del sector TIC competitiu i de gran qualitat que es desenvolupa a la ciutat, ja que suposen comptar amb les principals empreses i divulgadors del sector a escala internacional.
theChanner www.thechanner.com

Wöwbile és una agència de màrqueting móvil fundada ara fa un any i formada per un equip d’experts en mobilitat amb una àmplia experiència en àrees de desenvolupament d’aplicacions i multimèdia. Amb l’objectiu d’ajudar altres empreses a mobilitzar les seves estratègies de màrqueting, Wöwbile ofereix
solucions de màrqueting interactiu dotades de mètriques precises i d’una rápida capacitat de resposta que passen per l’ús d’algunes de les tecnologies mòbils més actuals, com ara aplicacions, multimèdia,
advergaming, publicitat, CRM, cuponning, geoposicionamient o realitat augmentada. Wöwbile és present actualment al mercat espanyol i als EUA, però té com a objectiu per a aquest 2012 entrar a algun país
europeu com ara França o Bèlgica i també al Magrib i l’Orient Mitjà.
Per a Wöwbile, la seva primera participació al MWC suposarà poder contactar amb les empreses més rellevants d’aquest àmbit i conèixer tendències i tecnologies incipients que probablement acabaran determinant el futur del
sector. Així mateix, la capitalitat mòbil de Barcelona fins al 2018 és vista des de Wöwbile com una excel•lent oportunitat per mostrar al món que a Catalunya i a Barcelona hi ha prou gent preparada i suficient interès per la mobilitat per contribuir a replantejar un nou ecosistema econòmic basat en la tecnologia i en el foment del talent.
Wöwbile Mobile Marketing www.wowbile.eu
Zyncro és una solució pionera de treball en grup 2.0 que té com a objectiu millorar la comunicació, la col•laboració i la transferència de fitxers entre els treballadors d’una empresa. El producte, que va néixer a la incubadora tecnològica Inspirit, disposa d’un espai de microblogging a través del qual els membres d’un equip poden comunicar-se, publicar comentaris i compartir idees. Alhora, Zyncro permet disposar en una plataforma única tant
de la intranet com de l’extranet d’una empresa. El funcionament de Zyncro és fàcil i intuïtiu, ja que es basa en un mecanisme similar al de les xarxes socials. Per utilitzar Zyncro no cal adquirir llicències ni comprar cap
maquinari específic, ja que només són necessaris uns minuts per posar-lo en funcionament. En el marc del Mobile World Congress, Zyncro presenta les seves versions adaptades per a dispositius mòbils, la integració amb solucions tecnològiques del món de l’empresa (des de SharePoint fins a Google Apps) i la possibilitat de convertir-se també en comunitat d’empreses. En l’actualitat, Zyncro compta amb més de 100.000
clients, i està present a França, Mèxic, Argentina, el Brasil, el Japó i els EUA.
Zyncro www.zyncro.com
Zyncro participa al Mobile World Congress amb una xarx